Truskawkowe serniczki

Cudowna pogoda za oknem, marzę o lecie 🙂 A lato to truskawki… Nie mogłam się im oprzeć i z mojej słabości powstały serniczki 😉

Przed rozpoczęciem warto sprawdzić słodkość truskawek. Truskawki, do których mam teraz dostęp nie są jeszcze tak cudowne jak te letnie. Jeżeli również macie taki „problem” i lubicie bardzo słodkie desery, do masy z nerkowców możecie dodać parę daktyli aby ją dodatkowo dosłodzić.

Składniki:

spód:

  • pestki słonecznika 100 g
  • daktyle (najlepiej świeże lub wcześniej namoczone) 6 sztuk
  • kakao 1 łyżka
  • pomarańcza 1 mały kawałek
  • orzechy włoskie garść

masa serowa:

  • orzechy nerkowca 200 g
  • rozpuszczony olej kokosowy 4-5 łyżek
  • truskawki 250 g

dodatki:

  • truskawki kilka sztuk
  • rozpuszczony olej kokosowy 1 łyżka
  • kakao 1 łyżeczka
  • orzechy włoskie parę sztuk

Z podanej ilości składników, wychodzi 6 serniczków. Przygotowałam je w silikonowej formie.

Zaczynamy od zmielenia pestek słonecznika na mąkę. Następnie blendujemy ją z kakao i daktylami. Powstaje w miarę sypka masa.

serniczkitruskawkowe2

Aby ją zlepić dodajemy kawałek pomarańczy i blendujemy dalej.

Następnie dodajemy garść orzechów włoskich i mieszamy.

serniczkitruskawkowe3

Ciastem wykładamy spód foremek/silikonowej formy, mocno dociskamy.

serniczkitruskawkowe4

Wstawiamy spody do zamrażarki i zabieramy się za zrobienie masy serowej.

Zaczynamy do zblendowania orzechów nerkowca (zblendować możemy je na gładką masę, jeżeli jednak nie posiadacie do tego odpowiedniego blendera, nic się nie stanie, gdy w masa nie będzie idealnie gładka. Następnie dodajemy rozpuszczony olej kokosowy oraz około 150 g truskawek.

serniczkitruskawkowe5

Blednujemy aż składniki się połączą.

Pozostałe truskawki (100 g) kroimy na małe kawałki, dodajemy do masy z nerkowców i tylko mieszamy.

serniczkitruskawkowe6

Wyjmujemy formę z zamrażarki i na spody wylewamy masę serową.

serniczkitruskawkowe7

Serniczki wstawiamy do zamrażarki na około godzinę (serniczki są gotowe gdy można swobodnie wyciągnąć je z formy).

Po godzinie wyjmujemy nasze serniczki z zamrażarki, wyciągamy je z formy. Układamy na nich pokrojone truskawki oraz polewamy olejem kokosowym zmieszanym z kakao. Całość posypujemy orzechami włoskimi.

serniczkitruskawkowe8

serniczkitruskawkowe9

serniczkitruskawkowe91

serniczkitruskawkowe10

Smacznego!

2 uwagi do wpisu “Truskawkowe serniczki

  1. Podobają mi się Twoje przepisy, koniecznie muszę coś zrobić, tylko najpierw muszę udać się do sklepu np. po nerkowce:) Mam pytanie, jakiego oleju kokosowego używasz- rafinowanego, czy nie? Ja mam oba, ale ten nierafinowany dla mnie za mocno zajeżdża kokosem. 🙂

    Polubienie

    1. Bardzo dziękuję 🙂
      Używam nierafinowanego oleju kokosowego, zapach zupełnie mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie – uwielbiam go 🙂 Wybieram nierafinowany olej ze względu na większą zawartość składników odżywczych niż w przypadku oleju rafinowanego. Wracając na chwilę do zapachu, zauważyłam że oleje różnych firm różnią się intensywnością zapachów, więc warto poszukać tego jednego jedynego, który będzie nam odpowiadał 😉
      Serdecznie pozdrawiam.

      Polubienie

Skomentuj

