Roladki z cukinii z twarożkiem migdałowym

Bardzo wiosenne, delikatne w smaku, kuszące swoim widokiem: roladki z cukinii wypełnione twarożkiem z migdałów.

Składniki:

  • migdały 200 g
  • cukinia 1 długa sztuka
  • sok z cytryny 2-3 łyżki
  • rzodkiewka 6 sztuk
  • świeży koperek dowolna ilość
  • 4 łyżki wody
  • sól
  • pieprz czarny

Z 200 g migdałów wychodził około 40 roladek.

Migdały moczymy w wodzie przez około 12 godzin.

roladkizcukinii1

Po tym czasie odlewamy wodę i obieramy je ze skórki (nie wpływa to na smak twarożku ale sprawia, że twarożek będzie miał biały kolor). Po namoczeniu skórka powinna ładnie oddzielać się od orzecha.

roladkizcukinii2

Następnie obrane orzechy wrzucamy do blendera. Po wstępnym zblendowaniu wlewamy sok z cytryny, wodę oraz doprawiamy migdały solą i pieprzem. Blendujemy do uzyskania konsystencji twarożku.

roladkizcukinii3

Następnie siekamy koperek, kroimy rzodkiewkę na małe kawałki i mieszamy wszystko z twarożkiem.

roladkizcukinii4

Kolejnym krokiem jest stworzenie odpowiednio cienkich plastrów z cukinii. Ja do tego celu użyłam szerokiego obieraka.

roladkizcukinii5

Plastry prezentują się w taki sposób:

roladkizcukinii6

W celu stworzenia roladki kładziemy twarożek (około łyżeczkę) na jednym z końców (jeżeli dany plaster wzdłuż swojej długości ma różną grubość, najlepiej zacząć zawijanie od grubszego końca) i dokładnie zawijamy.

roladkizcukinii7

Powtarzamy odpowiednią ilość razy, posypujemy koperkiem i zabieramy się do jedzenia 🙂

roladkizcukinii91

roladkizcukinii8

roladkizcukinii92

Smacznego!

15 uwag do wpisu “Roladki z cukinii z twarożkiem migdałowym

      1. O rany, chciałam dzisiaj zrobić roladki, ALE kiedy zrobiłam twarożek moi domownicy pochłonęli go w 10 minut, wyszedł PRZEPYSZNY! Także połączenie z cukinią ciągle przede mną. Bardzo dziękuję za ten przepis. Niebawem przetestuję kolejne z Twojego bloga, bo zapowiadają się bardzo smakowicie. Pozdrawiam!

        Polubienie

      2. Niesamowicie się cieszę, że smakował 🙂 Też znam ten „problem”, zawijałam roladki a ktoś ciągle podkradał twarożek – ja sama również 😉
        Czekam na kolejne opinie na temat przepisów! 🙂
        Serdecznie pozdrawiam.

        Polubienie

  1. Bardzo smaczne danie. Dodałam do migdałów trochę mleka sojowego aby twarożek nie był taki suchy. No i dla wyrazistości smaku potrzebowałam więcej rzodkiewek i cebuli. Ponieważ nie mam tak szerokiej obieraczki, zrobiłam sobie „chlebki” z cukinii i ogórka zielonego z twarożkiem. Dziękuję za przepis, będę do niego wracać 🙂

    Polubienie

    1. To ja dziękuję, że się podzieliłaś wrażeniami, na temat roladek 🙂
      Następnym razem również mam zamiar przygotować twarożek ze szczypiorkiem (zamiast cebuli) i większą ilością rzodkiewki. Tego dnia, miałam akurat ochotę na coś delikatnego 🙂
      No i wreszcie muszę spróbować połączenia twarożku z ogórkiem.

      Polubienie

Skomentuj

