Pesto jarmużowo-pietruszkowe

Szybkie w przygotowaniu, charakterystyczne w smaku: pesto z jarmużu i pietruszki. Zapraszam 🙂

Składniki:

  • jarmuż (bez twardych łodyg) 2 garści
  • natka pietruszki (bez łodyg) 2 garści
  • czosnek około 10 małych ząbków
  • olej lniany 7 łyżek
  • pestki słonecznika 100 g
  • sok z cytryny 5 łyżek
  • sól
  • pieprz czarny
  • woda

pesto1

Wykonanie jest bardzo bardzo bardzo proste: wszystkie składniki, z wyjątkiem wody, blendujemy ze sobą.

pesto2

pesto3

Jeżeli masa jest zbyt sucha, możemy dodać odrobinę wody. Koniec 🙂

pesto4

Pesto ma bardzo intensywny smak, świetnie komponuje się z pomidorami, cukinią czy nawet kiszonymi ogórkami.

pesto5

Smacznego!

8 thoughts on “Pesto jarmużowo-pietruszkowe

      1. Czy jestes zadowolona z tego rozdrabniacza?znasz moze model?probowalas moze zrobic w swoim maslo orzechowe? Chcialabym posluchac opini na jego temat,bo jestem na etapie kupna…
        Dziękuje za odpowiedz
        Ewelina

        Lubię to

      2. Byłam z niego zadowolona (od mniej więcej 3 miesięcy używam innego blendera). Spełniał swoje zadania. Robiłam nim w masło orzechowe, jednak zajmowało to trochę czasu. Poza tym często lądował w serwisie (za każdym razem, na gwarancji, silnik był wymieniany na nowy). Ale warto podkreślić, że te awarie spowodowane były częstym i intensywnym eksploatowaniem rozdrabniacza. Przepisy z mojego bloga, tak chyba do lipca/sierpnia powstały właśnie przy użyciu tego rozdrabniacza lub blendera ręcznego i młynka do kawy.
        Podsumowując – w tej cenie nie znalazłam lepszego rozdrabniacza, a bliskość serwisu i posiadanie zapasowego blendera ręcznego, sprawiły że mogę go polecić.
        Niestety nie mam możliwości sprawdzenia, jaki to był model ale na 98% MMR 08A1.
        Serdecznie pozdrawiam 🙂

        Lubię to

  1. Dziękuje za tak szeroka odpowiedz!🙂Czy można wiedzieć jakiego używasz w tej chwili?Mam jeden kielichowy blender z tefala,natomiast nie radzi sobie z orzechami….

    Lubię to

    1. Nie ma za co, jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, pytaj śmiało 🙂 Obecnie mam blender BioChef High Performance.
      Miałam kiedyś blender kielichowy marki Sencor, jednak nie radził z mrożonymi bananami, orzechami – miał za małe ostrza i był przeznaczony głównie do robienia szejków. Z tej samej marki używałam również blendera ręcznego z rozdrabniaczem – bardzo szybko się zepsuł.
      Korzystałam również z blendera ręcznego Braun MQ z dodatkowym kielichem (nie pamiętam nazwy konkretnego modelu), radził sobie bez problemu z orzechami, ale również w miarę szybko wylądował w serwisie (może była to wina konkretnego egzemplarza).
      Najdłużej natomiast posiadałam blender ręczny z dodatkowym kielichem marki Grundig (1805306U).

      Lubię to

      1. Witam ponownie 😝Chcialam zapytac tym razem o Biochef.Jestes z niego zadowolona?czym kierowalas sie kiedy wybieralas blender?czy mialas na uwadze vitamix? To chyba konkurencja..mi osobiscie zalezy zeby mozna bylo zrobic pesto,masla orzechowe oraz blendowac mrozone banany na lody…myslalam tez w zamian nad „food procesorem”juz niewiem sama…poszukuje jeszcze jakiejs dobrej sokowirowki 😪😪jeszcze raz dziekuje Ci za wczesniejsza odpowiedz…😘😘

        Lubię to

      2. Przepraszam za zwłokę w odpowiedzi 🙂
        Z Biochefa jestem bardzo zadowolona. Blenduję wszystko na gładką masę, posiada czujnik przegrzania, łatwo się go myje. Trzeba jedynie uważać, gdy się blenduje lepkie składniki (np. pestki + rodzynki), w takim przypadku blender może szybciej się męczyć. Poza tym, jeżeli ktoś zwraca uwagę na temperaturę potraw, trzeba trochę uważać, ponieważ lekko się podgrzewają. Problem ten rozwiązuję poprzez wcześniejsze schładzanie składników lub robienie przerw w blendowaniu. Jednak takie podgrzewanie, to chyba urok blenderów wysokoobrotowych.

        Przy wyborze blendera kierowałam się między innymi parametrami (szybkością obrotów i mocą), ilością ostrzy, to czy kielich służy do mielenia suchych i mokrych składników, materiałem z jakiego stworzony jest blender, ogólną „solidnością” wykonania, czasem gwarancji oraz ceną. Biochef i Vitamix wypadał podobnie, z tym że cena tego pierwszego była niższa.

        Masła orzechowe w tym blenderze robią się w mgnieniu oka, a tak gładkich lodów bananowych jeszcze nigdy nie jadłam 🙂 Ale to znów pewnie cecha blenderów o takiej mocy.

        Co do sokowirówki (marzę o wyciskarce ;)), używam Eldom SK9S. Ma duży otwórz (nie trzeba bawić się w drobne krojenie składników), pulpa jest dość sucha, mycie też jest w miarę łatwe.

        Daj znać na co się zdecydowałaś 🙂

        Lubię to

Skomentuj

