Banaśniki

Banaśniki czyli naleśniki z samych bananów. Cudowny deser bez dodatku orzechów/nasion/oleju.

Zaskakujący w smaku 🙂

Do wykonania banaśników niezbędne jest wykorzystanie bardzo dojrzałych bananów.

Składniki:

  • 4 banany

wypełnienie:

  • banan 1 sztuka
  • daktyle (świeże lub wcześniej namoczone) około 17-20 sztuk
  • cynamon 2 łyżeczki
  • jabłko 1 sztuka

Jeden banaśnik składa się z dwóch bananów. Ilość podanych składników wystarcza na przygotowanie dwóch banaśników.

Zaczynamy od zblendowania 4 bananów na gładką masę.

banasniki1

banasniki2

Następnie dzielimy masę na pół (na dwa banaśniki) i wylewamy ją na pokryte papierem do pieczenia tacki (suszyłam je, jak zawsze, w zwyczajnej suszarce do żywności; można zastąpić ją piekarnikiem). Staramy się aby masa rozłożona była równomiernie.

banasniki3

Suszymy je przez około 12-14 godzin w temperaturze nieprzekraczającej 42 stopni Celsjusza.

Po 12-14 godzinach delikatnie „odrywamy” nasze banaśniki od papieru do pieczenia, staramy się ich nie rozerwać (są bardzo elastyczne). Proces ten wymaga nieco cierpliwości, nie należy zrażać się tym, że czasem ciężko je „oderwać” od papieru do pieczenia (kluczem jest znalezienie odpowiedniego fragmentu banaśnika).

banasniki4

banasniki5

Następnie zabieramy się za przygotowanie wypełnienia banaśników: blendujemy daktyle z bananem i cynamonem na gładką masę.

banasniki6

banasniki7

Następnie kroimy jabłko na małe kawałki i mieszamy je z kremem daktylowym.

Nakładamy wypełnienie na środek banaśników i zawijamy. Jemy 🙂

banasniki8

banasniki93

banasniki91

banasniki92

banasniki95

banasniki94

Smacznego!

10 uwag do wpisu “Banaśniki

  1. Bardzo fajna forma podania owoców, chociaż mnie by chyba nie wystarczyło cierpliwości. Kiedy jem na surowo, to trzymam się prostych rozwiązań 🙂

    Polubienie

    1. Ważne żeby znaleźć swoją własną drogę 🙂 Strasznie lubię eksperymentować z surowymi daniami w kuchni, do tego mam świadomość, że mogą zainspirować kogoś niezwiązanego z tą dietą, do wprowadzenia takich dań do swojego jadłospisu 🙂

      Polubione przez 1 osoba

  2. Super pomysł, choć to odrywanie papieru mnie zniechęca – nie mam dość cierpliwości. A jak po 12 godzinach suszenia naleśnik się rozwali to słabo trochę… Przy okazji, mam pytanie odnośnie suszarki, też mam tej firmy i dziś wstawiłam na noc banany, na 2 tackach. Rano sprawdziłam temperaturę w suszarce (termometrem)i dochodziła do 60 stopni! Boję się że to wszystko średnio surowe niestety. Chyb zainwestuję w coś z regulacją temperatury, bo szkoda czasu i zachodu jeśli efektem i tak nie jest żywność raw.

    Polubienie

    1. Niestety coś za coś 🙂 Wylany zblendowany banan, po wysuszeniu ma cieniutkie krawędzie i przez to wymaga poświęcenia minuty lub dwóch na oderwanie go od papieru. Jeżeli chodzi o rozerwanie banaśnika – nigdy mi się to nie zdarzyło 🙂
      Moja suszarka to suszarka Niewiadów Typ 970. Temperatura na niższym zakresie nie przekracza 42 stopni (mierzona własnoręcznie w różnych wariantach). Przez chwilę miałam inną, „zapasową” suszarkę (też z tych tańszych) z regulacją temperatury. Jej zakres, w teorii, było to 35-60 stopni. Niestety już przy 35 osiągała temperaturę dużo wyższą. Nie wiem czy była to wina tego egzemplarza ale szybko ją zwróciłam.

      Polubienie

Skomentuj

