Wiśnioladki

Wiśnioladki, czyli czekoladki z wiśniami. I daktylami i orzechami laskowymi i… Zapraszam 😀

Składniki:

  • dojrzałe awokado 2 sztuki (około 300 g bez pestek i skórki)
  • daktyle świeże lub wcześniej namoczone 200 g
  • olej kokosowy 4 łyżki
  • orzechy laskowe 200 g
  • wiśnie bez pestek 200 g
  • kakao 3 łyżki

dodatkowo (do ozdoby):

  • łyżeczka surowych ziaren kakao
  • kilka malin/wiśni

Przygotowanie Wiśnioladek jest szybkie i przyjemne. Żartowałam, nie jest przyjemne. Trzeba walczyć z pokusą podjadania. Ale przynajmniej jest szybkie.

Awokado, daktyle, olej kokosowy oraz kakao blendujemy na gładką masę.

wisnioladki1

wisnioladki2

Dorzucamy orzechy laskowe i blendujemy przez chwilę, do momentu rozdrobnienia orzechów na wyczuwalne kawałki.

wisnioladki3

Następnie masę mieszamy z wiśniami i przekładamy ją do foremek (w moim przypadku wyszło około 10 sztuk, a raczej wyszłoby tyle, gdyby nie było osób, które przeprowadzały „kontrolę jakości” w czasie przygotowywania Wiśnioladek – tak, ja też należałam do tej grupy :D).

wisnioladki4

Foremki wkładamy na około 3 godziny do zamrażarki. Po tym czasie/gdy stężeją wyjmujemy Wiśnioladki przyozdabiamy owocami, surowym kakao lub tym, na co mamy ochotę. I jemy 😀

wisnioladki5

wisnioladki6

wisnioladki7

Smacznego!

5 uwag do wpisu “Wiśnioladki

  1. Na tym witarianizmie nasze życie może być pełne czekoladowych specjałów ! Na pewno zrobię takie czekoladki z wiśniami z własnego sadu. :*

    Polubienie

      1. Głównie tak. Ja jem bardzo mało owoców. Kalorie czerpię z kasz, ryżu, strączków, orzechów, nasion. Większa część mojego menu to surowe warzywa. Jestem surowy w 60-70%.

        Polubienie

Dodaj komentarz