Orzelinki

Orzelinki, czyli bardzo bardzo orzechowe pralinki. Łatwe i szybkie w przygotowaniu, pyszne – deser idealny 😉

Składniki:

  • orzechy laskowe 200 g
  • niesiarkowane daktyle świeże lub wcześniej namoczone 150 g
  • banan (około dwie średniej wielkości sztuki) 200 g
  • nierozpuszczony zimnotłoczony olej kokosowy około 7 łyżek
  • kakao 4 łyżki
  • karob (opcjonalnie) 1 łyżka

dodatkowo:

  • orzechy włoskie, biały mak, cynamon, kakao lub coś innego – do obtoczenia
  • orzechy laskowe – kilka sztuk (do włożenia do środka orzelinek)

Wykonanie – banalne. Wszystkie składniki blendujemy ze sobą. Najwygodniej jest zacząć od zmielenia orzechów laskowych na gładką masę/masło.

orzelinki1

Następnie dodajemy do nich olej koksowy.

orzelinki2

Wsypujemy kakao i karob.

orzelinki3

Dodajemy banany i daktyle – blendujemy. Przestajemy, gdy efektem blendowania będzie gładka masa.

orzelinki4

orzelinki5

Masę wstawiamy na około godzinę do zamrażarki (wyjmujemy ją gdy zaczyna zastygać/robi się bardziej zwarta).

Formujemy z niej kulki, wkładamy do środka orzech laskowy, obtaczamy je kawałami orzechów, makiem, kakao lub po prostu tym, na co mamy ochotę.

I jemy 🙂 Przed podaniem możemy je schłodzić w zamrażarce/lodówce.

orzelinki6

orzelinki7

orzelinki8

Orzelinki przechowujemy w chłodnym miejscu.

Smacznego!

10 uwag do wpisu “Orzelinki

    1. Niestety, jak wszelkie zdrowe słodkości, kuleczki te szybko zniknęły z mojej lodówki. Ale zakładam, że w lodówce wytrzymają około 5 dni, może tydzień (gdy nie doda się bananów – pewnie jeszcze dłużej).
      Kulek już w otoczce nie zamrażałam, ale zostawiłam na noc samą masę w zamrażarce – po wyjęciu i krótkim czasie rozmrażania, nadal była pyszna.
      Przepraszam, za niekoniecznie konkretną odpowiedź 🙂

      Polubienie

      1. Dziękuje za odpowiedz-zrobilam je kilka godzin temu, a moi domownicy już zjedli większość..niepotrzebnie martwiłam się o przechowywanie 😀 czekam na kolejne przepisy! 🙂

        Polubione przez 1 osoba

    1. Jak widać na moim blogu, większość deserów to połączenie cukrów z tłuszczami. Znajdą się oczywiście badania, opinie na szkodliwość takiego połączenia, ale ja wychodzę z założenia, że wszystko testuję na sobie. Warto obserwować swój organizm.
      Poza tym, takie desery są świetnym zamiennikiem dla osób jedzących w sposób „powszechny”.
      Jaką dietę stosujesz?

      Polubienie

  1. Super! Bardzo smaczne i co najlepsze…przyciągające nie wegan/witarian. Pozwoliłam sobie zrobić ich kilka na szkolny kiermasz i sprzedały się bardzo szybko! 😋😃 No poprostu bomba ten przepis 😉

    Polubione przez 1 osoba

    1. Aż się zawstydziłam czytając Twoje komentarze 🙂 Niezmiernie mi miło, że oba przepisy smakowały, a do tego ten kiermasz! 🙂 Jestem pod wielkim wrażeniem i bardzo dziękuję za skorzystanie z moich przepisów 🙂

      Polubienie

Dodaj komentarz